Beställningar, Ångerrätt, Reklamationer och Tvister

Du väljer vara genom att klicka på knappen "lägg i varukorgen".
När du har shoppat klart går du till kassan. Där lägger du din beställning genom att logga in med din e-post och ditt lösenord. Har du inget konto skapar du det enkelt genom att fylla i din e-post och sen följer du bara instruktionenrna.
När ditt konto är klart, bekräftar du din beställning.

Beställning:

Efter lagd beställning får du en orderbekräftelse via mejl. Detta är en kopia på din lagda beställning med ditt ordernummer.
Det är bra om du sparar orderbekräftelsen för att ha till hands om något oförutsett skulle inträffa.
Kontrollera beställningen och dina adressuppgifter.
Beställningar skickas endast till beställarens folkbokförda adress.
Om din beställning har ett kolli-ID (beställningar över 100g) får du detta via sms, varför det är nödvändigt att du även anger ditt mobilnr.
Är du under 18 år skall du ha målsmans tillstånd för att kunna lägga en beställning, en lagd beställning, bekräftar alltså att du är minst 18 år.

Här gäller Konsumentköplagen samt Distansavtalslagen, för mer info se Konsumentverkets rekommendationer: http://www.konsumentverket.se

Personuppgifter:
De uppgifter du anger i samband med en order kommer ingen utomstående till del och inga uppgifter lämnas vidare till någon.

Beställning i annan persons namn utan dennes medgivande polisanmäles, styrkes med beställarens IP-nummer.

För mer info om personuppgifter kolla in personuppgiftslagen som du hittar här PUL

Ångerrätt:

Du har rätt att ångra/returnera beställda varor. Meddelande om detta ska lämnas omedelbart vid varans mottagande, dock senast inom 14 dagar enligt Distansavtalslagen från leverans räknat.

Meddelandet skall innehålla följande information; kundnr och fakturanummer. Returnerade varor skall vara i oanvänt och oskadat skick i originalförpackning. (Plombering eller skyddsplast får inte vara bruten). Returnera varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av denna). Fyll i orsaken till returen på fakturans baksida! Du måste själv bekosta returporto. Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav.

Reklamationer/Returer:

Eftersom merparten av vårt sortiment betraktas som intimprodukter är returrätten mycket begränsad. För intimprodukter gäller endast felleverans ifrån oss eller fabrikationsfel ger returrätt.

I övrigt gäller att om du skulle få en defekt eller fellevererad vara ska du meddela detta så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar. När din felanmällan är emottagen, får du en förfrankerad returetikett.
Skicka tillbaka varan i det skick som den mottogs åtföljd av en skade- eller felanmälan, så får du en felfri respektive rätt vara. Den fellevererade varan skall vara i oanvänt och oskadat skick i originalförpackning. (Plombering eller skyddsplast får inte vara bruten). Returnera varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av denna). Fyll i orsaken till returen på fakturans baksida!
  Artiklar som returneras men ej uppfyller kraven för kredit skickas ej tillbaka, utan förstörs av oss.
OBS! Innan du returnerar defekt/fellevererad vara måste reklamationen vara godkänd och för att returportot skall vara betalt.

Boogie.se reserverar sig för:

- slutförsäljning
- lagerdifferenser
- framflyttning av releasedatum på kommande produkter
- prisjusteringar
- tekniska problem
- ändringar av tekniska specifikationer
- typografiska fel
- att bild på produkten kan skilja sig från den vi lagerför
- att information och bilder på kommande produkter ej är slutgiltig
- förbehåller rätten att godkänna order

Tvister:

Tvister rörande tolkningar och tillämpningar enligt dessa villkor skall avgöras i Malmö tingsrätt.